Rabbim, Hayretimi Arttır- 2

Rabbim, Hayretimi Arttır- 2

Gördüğüne göre hüküm verendir Allah’ı inkâr eden!

Dille Allah’a sövmek mi yoksa gördüğünü gerçek kabul edip beş duyuya göre yaşamak mı küfür?!

Gördüğüm; Gerçeğin tamamı değil çok küçük bir yönü demektir iman.

Asra (Göze göre değerlendirmeye) yemin olsun ki insan (beş duyuya göre yaşayan) hüsrandadır.

Göze göre değerlendirdiklerinin amaç değil araç olduğunu fark etmek üzere yapılan çalışmalar dinde TEZKİYE adını alır.

*

Beden; rutinle, defalarca tekrarla öğrenir. Beyin tam tersidir, yenilenerek, rutinden çıkarak öğrenir.

Mescide her gün farklı yollardan gidiniz (Hz Muhammed as)

HER AN RUTİNLERİNİZİ DEĞİŞTİREREK EZBERLERİNİZİ BOZUNUZ!

“Hayat çok sıkıcı” diyen rutinlerinden bıkmıştır. Bu da onun bedensel/Dünyaya dönük yaşadığını gösterir. Beyne göre yasayan bunu demez!

*

Muhammed (as) in Kuran’ı amaç değil senin Kitabını okuman (Beynini kullanman) için araçtır.

*

Beyniyle yarattığını karşıda sanıp onunla kavga eden, seven, bağlanan zavallı insan. “Algısına Köle” olan zavallı.

*

Resülullah (sav)imana dayalı anlattı o gün. Yenileyici akla dayalı anlatıyor bugün!

Akla dayalı anlatana imana dayalı anlayışta kalanlar; “Çarpılacaksın, Tövbe et” derler.

“İNSANLARA AKIL DÜZEYLERİNE GÖRE KONUŞUNUZ” (Hz. Muhammed sav)

*

Sübhaneke; NE BİLİYORUM Kİ diye başlamaktır. Namaza, yönelişe böyle girilir.

Senâ etmek; algılayanın algıladığı kadarı ile gerçeği okuması.

*

İsimlendirme ve tanımlamayla ördük basiretimizi kapatan duvarları. Ellerimizle.

İsimle ve tanımla gerçeği algı alanımıza indirip kavramaya çalıştık.

İsimle ve tanımla gerçeği algıladığımızdan ibaret saymakla kısıtlandık.

*

İnsan, Ruh, Cin, Melek, Şeytan, Mümin, Münafık, Kafir… Hepsi de sonsuz sınırsız bilginin açığa çıkış biçimleri.

*

Ekberiyet; beş duyuya ve göze göre değerlendirenin Sonsuz- Sınırsız Bilgiden haberdar edilmesidir.

Ezan her gün seni Ekberiyete davet eder. Yani, sonsuz- sınırsız boyuta açılmaya ve zanlardan çıkmaya çağrıdır Ezan.

*

BESMELE OKUMAK isimden, resimden, suretten geçerek Tek-Bir- Bütün Seyrini niyete almaktır.

Kimi “Besmele” ile başlar. Kimi de “Allahu Ekber” ile…  Aradaki farkı fark edebilir misin?

*

VELİ; Yaşayan Allah Resulüdür.

*

İnsansı intihar edebilir. İnsan kesinlikle intihar etmez.

“İNTİHAR EDEN CEHENNEMLİKTİR”                                                            

“NASIL YAŞARSANIZ ÖYLE ÖLÜRSÜNÜZ, NASIL ÖLÜRSENİZ ÖYLE DİRİLİRSİNİZ”

(Hz. Muhammed sav)

*

“KULUMUN ZANNI ÜZEREYİM” Kişi gördüğüne hangi etiketi vermiş, ne isim takmışsa o bilgi ebediyen bilincinde o şekilde dondurulur.

SUİZAN; göze göre değerlendirmektir.                                                                  

HÜSNÜZAN; “Gözüm bir araç, bu araçla daha nerelere varabilirim” şeklinde ileriye açık algı biçimidir.

(Bir Hakikat Meclisinden Sohbet Notlarıdır)